Вы можете скачать чек лист - правильного перевозчика.
< Мы стараемся собрать лучшие кейсы по работе с Китаем. Посмотрите наш youtube канал и социальные сети. Лучшие материалы про Китай в telegram.
XІсторія розвитку цивілізації нерозривно пов’язана з торгівлею та мореплаванням. Протягом століть морська торгівля була основним способом обміну товарами. Судноплавство розвивалося, але фактори ризику завжди були присутні. Сили природи, катастрофи, хвороби постійно втручалися і створювали проблеми. Для того, щоб мінімізувати ризики та підтримати морську торгівлю, було створено спеціальну систему страхування – бодмерею.
Содержание статьи:
Отже, давайте розберемося, що ж таке бодмерея і чому вона була така необхідна.
Часто складалися ситуації, коли капітан судна не міг завершити рейс з різних причин, і йому були потрібні для цього фінансові кошти. Зв’язатися з власником корабля чи вантажу він не мав змоги. Отримати гроші капітан міг у «чужому» порту лише як кредит. А кредитори вимагали заставу. Ось таким забезпеченням виступало саме судно або вантаж, що перевозився. Так, на практиці відбувався страховий процес.
У разі безповоротної втрати судна або вантажу, що перевозиться, позичальник звільнявся від відповідальності.
Форс-мажорна ситуація могла виникнути з низки причин, наприклад:
Особою, яка може укласти договір бодмереї, є капітан судна. Він представляє інтереси судновласника та власника вантажу. На період плавання його повноваження мають на увазі прийняття всіх рішень щодо рейсу. Капітан корабля відповідає за судно, вантаж, команду. Якщо виникає непередбачена ситуація, яка потребує коштів, він може звернутися до кредиторам. Запорукою позички виступає корабель, вантаж чи фрахт.
Укладання страхової угоди визначає відповідальність судновласника.
Кредитор бере на себе фінансові ризики, пов’язані з бодмереєю.
Відсоткові виплати за договором бодмереї досить високі. Їх перебирає або власник корабля, або господар вантажу. А у разі втрати судна чи вантажу, фінансові втрати лягають на плечі позикодавця.
Бодмерея підлягає розподілу відповідно до правил загальної аварії. У морському праві загальною аварією називається ситуація, що вимагає пожертвувати вантажем (його частиною) чи обладнанням для порятунку команди корабля, судна, вантажу чи фрахту.
Такий вид страхової угоди як бодмерея протягом тривалого часу широко використовувався компанією Ллойда для атлантичних рейсів.
Укласти страховий договір бодмерея можна з кредитними організаціями. Подібні угоди є товаром. Їх можна перекуповувати. Банки та фінансові компанії в таких випадках беруть на себе можливі ризики.
Страхові угоди не втрачають своєї актуальності нині. Однак завдяки сучасним засобам комунікації бодмерея як вид страхування втратила сенс.
При виникненні форс-мажорних обставин капітан судна практично завжди може зв’язатися з власником корабля і власником вантажу, що перевозиться на ньому. Ті, своєю чергою, мають можливість передати йому кошти, скориставшись сучасними платіжними системами, та керівництва до подальших дій.
Замовити доставку
Звертайтесь до нас
Коментарі
Георгий, 2020-10-31 15:28:20
"При возникновении форс-мажорных обстоятельств капитан судна, практически всегда, может связаться с собственником корабля и владельцем перевозимого на нем груза". Ключевое слово "практически". Довольно часто владелец корабля перестает выходить на связь, когда судно задерживают. Выясняется, к примеру, что товар контрабандный, команду задерживают, ну, а капитан в таком случае становится козлом отпущения.