Сьогодні більшість товарів по всьому світу виготовляється в Китаї. Якщо ви вирішили зайнятися перепродажем китайської продукції, то важливо розрахувати статті витрат. Це допомагає планувати бюджет, оцінювати ризики масштабних закупівель певних товарів і все-таки планувати подальший розвиток бізнесу. Ми розповімо про базову «наборі», в який потрібно вкладати гроші, замовляючи китайську продукцію.

Базові статті витрат
Перше, що прийде в голову, – враховувати вартість товару і цінник на транспортні послуги. Але не все так просто, як може здатися, адже за доставкою з Китаю варто ще багато операцій.
- Тарифи. Податок на імпорт (тобто ввезення в країну товарів, виготовлених в Китаї) регулярно змінюється. Новий тариф може бути вище або нижче попереднього. Тому підприємцям варто розраховувати відразу на більш високі ціни, щоб грамотно розпорядитися грошима.
- Транспортування. Завезти товар в країну можна літаком, кораблем або автомобілем. Від виду транспорту змінюється ціна і термін доставки продукції з Китаю в будь-яку точку світу. Авіадоставка найшвидша, як наслідок – найдорожча. Кораблем товар буде їхати довше, але і ціна менша. Тариф на автодоставку змінюється в залежності від відстані.
- Вартість товару. Очевидна стаття витрат, але є підводні камені. Ціна покупки розраховується в день відвантаження, а не на момент замовлення. Це залежить від обмінного курсу, на що теж варто звернути увагу.
- Митний збір. При завезенні товару в країну імпортер повинен оплатити митний збір. Ця сума сягає 1000 $, хоча через проблеми з термінами доставки ціна збільшується.
- Проблеми під час доставки. Великі поставки не обходяться без ексцесів. Товар може бути пошкоджений, неправильно укомплектований, а про і ціла частина не доходить до пункту призначення. Довгий шлях з Китаю в європейські країни супроводжується величезною кількістю задіяних осіб, тому знайти, з чийого боку огріх, навряд чи вийде. Імпортери в кінцевому підсумку покривають проблеми за свій рахунок.
- LCL-збір. Якщо вантаж займає менше повного завантаження контейнера для перевезення, імпортерові потрібно доплачувати цей збір. Перевізники встановлюють різні цінники, тому варто розраховувати на високу вартість перевезення товару невеликою партією.
- Час гроші. Це стосується автомобільних та морських перевезень. Коли далекобійникам доводиться чекати в довгих чергах, виникає додаткова стаття витрат – оплата за очікування.
- Перепакування. Міжнародні перевезення здійснюються з дотриманням всіх правил. Тому китайський товар потрібно заново упаковувати відповідно до міжнародних вимог. А це додає вартість матеріалів, доставки і витрачених сил.
- Аудит. Митна перевірка здійснюється не тільки на момент прибуття вантажу, але може відбуватися протягом наступних 5 років. Звідси розуміємо, що важливо зберігати документи. Будь-яка помилка може вилитися в штраф і обмеження до закупівель.
Приховані витрати на імпорт з Китаю
Обмовимося відразу, що це ризикований бізнес. Неможливість контролювати поставки з Китаю, участь багатьох компаній в процесі перевезення – це певний ризик. Важливо знати про приховані статтях витрат, щоб не розгубитися, коли доведеться платити за помилки під час транспортування або оплачувати інші провали.
Досвід бізнесменів, які займаються поставками і перепродажем товарів з Китаю, показав, що це ризиковане підприємництво. Який би ідеальною не здавалася ланцюжок поставок з Китаю, варто мати суму «на чорний день».
Це фінансові активи, які використовуються в непередбачених ситуаціях. Наприклад:
- Недобросовісний постачальник. Потрапити в руки шахраїв можна, якщо ви початківець у цій галузі. Хоча деякі махінації настільки продумані, що навіть досвідчені бізнесмени йдуть в мінус.
- Ризик поставки неякісного товару. Знову ж, прокол з боку китайського продавця, товар якого не сертифікований і не перевірений на якість.
- Ризик незатребуваності. Динамічність ринку і відносно довгий час поставки іноді грають злий жарт. Тому розраховувати на тк продукцію, на яку буде попит незалежно від трендів.
Залишити відповідь