Аліекспресс – це зручний майданчик, де буквально можна купити будь-яку річ. Іноді трапляються збої в роботі з боку сервісу або безпосередньо продавців. Вам може прийти не той розмір, колір і комплектація товару, за який вже заплатили. Для вирішення цих проблем Аліекспресс дає можливість відкривати суперечки. Про них ми і поговоримо.
Що робити, якщо замовлення не прийшов
Після оформлення покупки перераховуються гроші сервісу Аліекспресс. Вони знаходяться там до моменту отримання посилки, потім кошти отримує продавець. Так ось, якщо гроші залишилися на сервісі, а товару так і немає, то варто відкривати суперечка. Природно, в тих випадках, коли минуло більше часу з вказаної дати очікуваної доставки.
Іноді може прийти зовсім не та позиція, не той розмір або картинка на сайті сильно відрізняється від розпакованої речі (напевно ви бачили фото «очікування / реальність»). В цьому випадку можна запросити повне повернення коштів або тільки частковий, якщо все не так вже й погано. Наприклад, з усього замовлення не прийшли 1-2 позиції.
Коли відкривати суперечка
Аліекспресс ввів таку функцію, як термін захисту покупок. По закінченню зазначеного часу у покупця є 15 днів на те, щоб виявити проблеми із замовленням і оскаржити його. Це щось із серії «можна повернути протягом 14 днів після покупки», тільки тут – після отримання. Якщо пропустити дату, то потім навіть пробувати не варто.
Зв’язуємося з продавцем
Продавці на Аліекспрессе в 90% випадків йдуть на контакт і намагаються допомогти покупцеві. Перший ваш крок – будьте готовими описати проблему. Напишіть продавцеві про те, що товар не прийшов в зазначений термін, хоча вже оплачений. Якщо проблеми безпосередньо з замовленням, то поясніть, що не так. Закрити замовлення в інтересах двох сторін, тому не виникне проблем зі зв’язком.
Але ми пам’ятаємо про тих ~ 10%, які не так доброзичливі. Саме вони можуть попросити почекати ще. Час після закриття замовлення йде, а значить потім суперечка буде важко відкривати. Також не рекомендуємо скасовувати суперечка ні на яких умовах. Продавець може піти обхідними шляхами, почати домовлятися про переказ грошей на вашу карту. Але дуже навряд чи ви отримаєте їх. Робіть все через сервіс Аліекспресса. Тільки так ваші дані і замовлення під захистом.
Відкриваємо суперечка на Аліекспрессе
- Зайдіть в список замовлень і виберіть той, з яким виникли проблеми.
- Можна використовувати як телефон, так і ПК.
- У самому низу буде кнопка «Відкрити суперечка». Вона нам і потрібна.
- З’являється вікно, де система запитує: товар потрібно повернути продавцеві (коли з ним щось не так) або тільки повернути гроші без повернення товару.
- Якщо ви не хочете повертати товар або він так і не прийшов, то натискайте на «Тільки повернення коштів». Так роблять багато, хто замовляв по дрібницях і возитися з поверненням проблематично як для вас, так і для продавця.
- Потім слід питання про те, чи прийшов товар. Відповідаємо чесно.
- Пропонуються причини відкриття спору. І тут теж ми чесні.
- Увага: якщо ви нічого не отримали, хоча замовляли, то вибирайте відповідь «Ні». Якщо прийшов нехай порожній пакет, то натискаємо «Так». Це потрібно для коректної роботи з продавцями.
- Система пропонує багато варіантів відкриття спору. Це може бути несправність, проблеми з відстеженням товару або доставкою, прислали не ту позицію або не той розмір.
Повернення грошей
На сайті вказуємо суму, яку потрібно повернути. Вона не повинна перевищувати ціну товару. Якщо ви використовувати купони і знижки, то сума не повертається. Ви отримаєте гроші, які були заплачені валютою. Щоб було зрозуміліше, наведемо приклад.
Ви замовили блокнот, який коштує 5 доларів. З них 2 долари погасили купонами, а заплатили інші 3. Тоді при поверненні ви отримаєте тільки ці 3 долари.
Трапляється так, що товар просто не підійшов через неправильний крій, матеріал відрізняється від опису і все в цьому роді. Тоді можна повернути 20% суми. Чому? Блокнотом все ще можна користуватися, якщо ви замовляли його з геометричною обкладинкою, а прислали з малюнком моря.
Повне повернення коштів запитується, коли товар прийшов пошкоджений, розбитим, деформованим. Якщо товаром можна користуватися або хоча б полагодити, то запитуйте до 90% повернення суми.
Надаємо докази
Довіра – це добре, але не в цьому випадку.
Аліекспресс співпрацює з 17track.net, де ви можете відстежувати посилку. Зробіть скрін сторінки з проблемним замовленням. Буває так, що продукт відправляють нема на ту адресу. Тоді як доказ використовуйте скрін з вітчизняної служби доставки, де видно ПІБ, телефон та адресу.
Коли товар таки прийшов, але з ним є проблеми, фотографуйте його. Чіткі фото гарантують вам успіх і виграш в суперечці. Замовлення не завжди може відповідати вказаним на сайті. Сформуйте колаж «заявлена модель / то, що прийшло». Радимо надавати якомога більше доказів. Фото з різних ракурсів, відео з описом проблеми. Можна підписати картинку, обвести ділянку, де є дефект. Але намагайтеся вибрати найголовніше: на сайті можна прикріпити 5 фото і 1 відео (максимум 1 хвилина).
Про відкриття спору
Всього можна відкрити 2-3 спору поспіль. В іншому випадку Аліекспресс призупинить цю функцію для вашого облікового запису. Тому не відкривайте суперечки через дрібниці, який не принципові, як, наприклад, наш блокнот з малюнком моря. А якщо вже довелося оскаржувати товар, робіть це грамотно, дотримуючись інструкції.